Nileva

Idag hade jag Nileva på ridlektionen, det gick bra! Men i boxen hade jag lite problem... Ni skulle ha sett hon lät mig varken ta på grimman efter lektionen eller tränset innan lektionen! 
När jag skulle tränsa henne la jag tyglarna över halsen innan jag tog av grimman, men när jag tog av den och skulle tränsa slände hon så med huvudet så jag tappade greppet om henne! Hon flyttade sig ett halvt varv och där började hon bråka med hästen bredvid. När jag närmade mig henne igen fortsätter hon att snurra runt, denna gången till vattenkoppen. Som tur vad hade jag ju tyglarna runt halsen på henne, så jag använde dem ungefär som ett lasso, jag fick henne att komma till mig. Jag fick ett nytt grepp om henne och hon fortsatte att slänga med huvudet! Det värsta med stora hästar är att de är så stora! Tillslut fick jag ändå på tränset. Har ni någon idé varför hon gör så? Kommentera i så fall, då vet jag kanske hur jag ska göra nästa gång. :) 
/Ella x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0